måndag 10 december 2007

Crackfingrar ünd vispgrädde..

Nu har jag reggat klart dom finska blue omega kunderna i vårat "fantastiska" datasystem..
Det var ungefär lika roligt som det låter..
Sitter och funderar på vilket flingpaket dom kan ha hittat det o-hightechiga-systemet i..
Det känns jävligt 90-tal och analogt..

Helgen har annars varit najs..I fredags satt jag hemma och kollade på idolfinalen och sippade på en kvarglömd vitvins-påse..Det var inte supergott men räckte för att jag skulle bli på gåut-humör..
Jag åkte till Ljunggrens och mötte upp Bergen och co..
Skanka loss (gagnef-festivalen) hade fest och Negermicke stog och rullade sina höfter till den högljudda ungdomsmusiken..
Sen begav vi oss till kukstället Debaser medis,fast det tog inte riktigt lika fruktansvärt lång tid att beställa mjöl som det brukar..

Lördagen bestog av tv-spel/Elvis/alkohol hemma hos mej med biotech-stefan,biotech-mattias och biotech-johan..
Det var mys!
Guitar hero blir jävligt mycket svårare efter ett par mjöl innanför västen..
Efter att i ena sekunden Jimmie Page´a sej genom låtarna med tillhörande moves och självsäkerhet gå över till ett lätt utvecklingstört nybörjarstadium med tillhörande dregel och skakande långsamma crack-fingrar känns jävligt obehagligt..
Då funkar ju Buzz bättre!(synd bara att vi inte körde film-delen så att jag fick piska lite stjärt också)

Igår blev det Sopranos/Brownie m vispgrädde och kiiaffe.Säsong 3 ska jag börja på nu..
(Tessan nu lär du tjacka säsong 5 och 6 dammit så det inte blir o-synk,hehe)

Ordförklaring:
Mjöl (uttalas som det låter)
Slanguttryck för öl (
Uppkom efter en fyllehändelse sommaren 2002 efter att A.Tjärnberg samt M.Johansson gick runt på småtimmarna på kollot i Rättvik och jävlades med diverse dudes..
Efter en sipp av öl i mungipan så hördes ett knappt hörbart mumlande från en sovande överförfriskad Mike Fröyen - Mjjöööl,mjööl..
Därav uttrycket mjöl.

Inga kommentarer: