måndag 10 mars 2008

Helg ünd tjej..

Det är bara jag och Stefan på kontoret och vi lyssnar på det briljanta norgebandet Motorpsycho..
Daniel och Ingegerd har åkt på svenne-semester och Mattias är syyk..
Helgen har varit jävligt bra må jag säga!
Fredagen bestog av träning..(som gick bra äntligen)
Sen tänkte jag dricka Whisky och kolla på Sopranos..Men Frida ville att jag skulle komma in till fasching,så efter en stunds velande kände jag mjölsuget och drog på mej bootsen och begav mej in till staden för att kolla på bandet hon pratat om samt bränna dom sista viktiga matpengarna..
Det var trevligt och även fast jag inte är så inne på ska så var det en bra spelning..
Det var treivlish att träffa hennes vänner också..
Lördagen fortsattes med Sopranos och sen Max och kiaffe med Magsnüs och lilla Nora..
Hon har verkligen växt..
-Hi motherfucker! sa hon och gjorde en cool ghetto hälsning..
(Vet inte om det är så bra att Makkan visar henne Boys in the hood och Menace to society än,hon är ju bara 11 månader for god sake..)
Skivmässan i solnahallen hann vi med också,pengalös som man är så blev jag bara frustrerad av allt jag inte kunde köpa..(se Johnny Cash live at österåkeranstalten och hifiutgåva av san quentin skivan..)
En stund senare anlände bror Jocke och Ida..Dom skulle gå på Alicia Keys på Hovet..
Ida fyllde år och Jocke var jävligt goollig och köpte utan hennes vetskap biljetter till artisten hon avgudar..
På kvällen så kom Stefan,Maria och Tessan hem till Casa Del Earp och vi drack sprit och snackade för att sen gitta in till Springfield och Tallest man spelningen..
Väl där mötte vi upp en massa folk och det var väldigt gemüütlish..
Fick mej en dos av Slidens väskötte-bonde-standup,alltid lika jävla roligt!
Spelningen var grym och jag fick med mej ett ex av skivan..Riktig jävla bra är den!
Jag blir sugen på att pissa dude´n från sonic som sågade skivan i munnen och skrika elaka skällsord åt honom..
Dom sitter där på sonic-redaktionen i sina konstiga glasögon och tröjor och runkar till Morrisey citat och hyllar unisont och oeftertänksamt band med samma konstiga glasögon och tröjor och som varken kan spela eller sjunga..
Sonicskribent 1:-Fan im from Barcelona har triangel på sin senaste skiva,fan va nyskapande och unikt,dom får en nia...
Sonicskribent 2:-Ja och sen att dom är typ..14 pers i bandet är ju helt galet..

Fuckers..dom kan fortsätta slicka varandras infekterade indieskrotum bäst dom vill..

Snart stämplar jag ut från den här kukfabriken och går hem och kollar på det allra sista avsnittet av Sopranos..
Det känns aningen deprimerande för en Italiensk/amerikansk-subkulturs-sucker som jag..
Sen kommer Frida hem till mej..Det är min tjej.Hon är fin..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror, jag tror på sommaren.
Jag tror, jag tror på sol igen/
Jag har ju tamefan inte koll på nånting! Bagarn

Anonym sa...

Som jag avgudar var väl lite att ta i =P peace out!

Laguna Montaña sa...

Men du vet att man måste överdriva och vinkla saker så här i den virtuella/mediala världen..
Jag tänker lösnummer du vet..haha