lördag 17 november 2007

Palace hotel..

Vi (jag,jansson,bergen) satt här idag och tittade på en dokumentär när vi sippade på vårt franskrostade kaffe..
Palace hotel tror jag de hette,det handlade om 93 åriga Maja som drev sin egna lilla hemtrevliga hotell-verksamhet i hultsfred..
En mycket härlig och inspirerande liten tant!
En höjdpunkt är när hon torkar fönster på fjärde våningen,samt hennes kommentar till lillasyster Britta som hjälpte henne att städa..
-Det är inte bra men det är bättre..Haha!Klockrent..

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag kan erkänna att jag fick en klump ihalsen när vi satt där i soffan.......B

Laguna Montaña sa...

Ja jag hade fan ont i halsen av stenen som satt sej på tvären när lilla Maja satt på stolen i tystnaden och åt mat och sa att hon inte ville vara ensam..
Det hade också bildats en viss fükt på ögonen..