tisdag 12 februari 2008

Hemma igen ünd Sverige-omys..

Pust..Så var man hemma igen i hjulet och allt vad det innebär med rutintänk,jobb,träning och lök med sås..
Jag har vart kass på att uppdatera men skit samma,typ 500 bilder har jag knäppt så dom dyker upp sen när min fitta till dator vill börja leva igen..
Det har varit 2 jävligt sköna,välbehövliga snabba veckor i Thailand.
Resan dit gick ganska smärtfritt..Det finns ju så mycket att göra på planen så här i hitech-tider och allt!
Psp,Ipod,film,mat sen vips så är man framme i landet där det flödar av Tuk tuk/Baht/Massage/Buckets..
Väl i Phuket tog Jag och Wez en taxi till Ao-nang..En tripp på typ 10-15 mil..
Vi lyssnade på ipod och drack whisky och rökte så det va ju myys!
Vi mötte upp Bergen och Cajsa och dagen efter åkte vi ut till Raliey beach eller hur fan dom stavar..
Där var jag i typ 2 dar..Jävligt familjigt men fint..
Begav mej sen till Koh pan yang på egen hand,träffade en massa folk på vägen som jag pratade med..En tysk backpacker som gillade weed,ett svenskt par från hässelby som var på resande fot,ett engelskt par som var rätt roliga och en thaiare (Nok) som va jävligt kul.
På båten drack vi mjöl och skrattade!
Bayshore resort hette stället på Koh pan yang där jag mötte upp Jyoti,Henke,Alex och Dan..(Dom 2 senare var från australien)
Vi bodde på samma ställe 06 och nu hade dom byggt pool och höjt priset på bungalowsen..
Mycket trevligt och dom nästföljande dagarna bestod av buckets,sol och bad..
Mycket cred går till thaiaren Jay som gav oss den bästa servicen på mycket länge..(Kanske någonsin..)
Ett par dagar senare kom Wez efter och deltog i festligheterna..
Området runt hadrin håller sakteliga på att förvandlas till nåt seven eleven/turist ställe så ni får skynda dit innan det är för sent och fullt med bleka,feta,sura tyskar som gnäller och vill ha konstiga korvar..
-Står det ett macdonalds på hadrin vänder jag,som Bergen sa vid ett senare tillfälle..haha!
Half moon partyt i djungeln den första kvällen var grymt..Chrille,Jakob och en massa andra dudes som dom träffat på resan var med också..Jävligt kul!
Det var som att vara på solleröparken fast i djungeln och mer weedrökare än hembräntsdrickare..
Efter ytterligare några dagar kom Bergen och Cajsa till Koh pan yang..(jag vet att jag stavar fel men skit samma)
Dom bodde på thong yang där vi också tillbringade dom sista dagarna,jävligt nice det var,och där borde vi varit mer..soft som fan och mys..
Anna B kom dit också på slutet.(Inte Book alltså utan Bengtsson)
Bergen fyllde år (31) den sjunde och dom anordnade ett grillmys på stranden med reeker (e det såna man eeter?) och fisk och chang..Bra upppullat mys där!
En 77 (Hans födelseår) a´la amerikansk fotbolls-typsnitt,bambotatuerade Bergen in på ryggen. Det blev jävligt fräckt och modernt!(Till och med Peter Siepen skulle bli grön av avund)
Sista dagen på flygplatsen hem fick vi ett smakprov på vad som väntade i det kalla fittsverige..
Vi åkte ju sista minuten-charter och allt vad det innebär med sura svennar och skrikande barn..
Ett äldre par stog och störde sej på kösystemet när man skulle checka in väskorna..
Gentlemän som vi är släppte vi fram en tjej före oss och dom blev förbannade..
-Lugn ni kommer nog hem också,sa jag till fittgubben som tillbringar allt för mycket tid till att lägga ner energi på nonsensgrejer som köer och dyligt..(Stackars tant som får lyssna på hans bitchande dagarna i ända,weird att folk låter sej vänjas vid sånt med tiden)
Nej han kan ta sin peak performace fleece och stoppa upp den i stället där solen aldrig lyser..
(I S.T.J.Ä.R.T.H.Å.L.E.T. med andra ord)
Brände jävligt mycket pengar och handlade inte speciellt mycket..Nu får jag leva som ett jävla whitetrash-as ett tag med det var det värt!

Och ikväll..Träning och film..Eventuellt en snus eller två också..

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Det var som att vara på solleröparken fast i djungeln och mer weedrökare än hembräntsdrickare"

Humor!

Anonym sa...

haha! ja jävlar! det är synd om dig som måste jobba.. och pengarna är slut också! och du som inte har köpt ett skit! det va väl fan att man inte ska kunna supa i två veckor i ett semesterparadis utan att bli ruinerad

Laguna Montaña sa...

Ja fan..Och nu har man inte ens pengar till droger och kvinnor..
Och så har jag ont i käkarna efter att ha skrattat så mycket,och så har jag sand i öronen..fan det är riktigt jobbigt..