tisdag 19 april 2011

Likbil ünd Beelzebub..

Att mitt rutiniga vardagsliv ofta färgas av tv-serier av olika art är ingen nyhet. Men den nådde till en ny höjd idag då jag var på väg till jobbet på min biltema-cykel.
Jag såg en likbil i den kaosiga trafiken och det fick mig omedelbart att börja le. Jag kände mig trygg för jag visste att "Six Feet Under" väntade på mig hemma till kvällen. Oavsett hur mycket åt helvete saker och ting kan gå och oavsett hur mycket olycka som med största sannolikhet kommer att drabba mitt liv i framtiden på ett eller annat sätt så finns det ingen eller inget som kan ta ifrån mig mina tv-serier och mina varma mackor bestånde av Bechamel, räkor och ost! Det är en smått autistisk ritual som spelar en oerhört viktig roll i mitt liv. Den dagen Beelzebub kommer för att hämta mig så kommer jag antagligen sitta och äckla i mig en varm macka tittandes på nån tv-serie.
- Kan du vänta lite Beelzebub, jag är på sista säsongen nu...Kommer jag säga, och efter en tre, fyra avsnitt när jag är klar kommer jag gå ut i köket till en smått irriterad Beelzebub där han sitter och bläddrar i nåt nummer av "Hem och Hyra"..
-Så! Nu är jag redo!, säger jag smått exalterad i mina svarta pyjamas byxor..
-Ahh äntligen.. Får Beelzebub fram på sitt demonspråk och konstaterar att det tagit ca 3 timmar..


Musiken just nu: Waylon Jennings – Waylon Live

Inga kommentarer: