måndag 11 april 2011

Birka Paradise ünd sotarmössa..

Helgen är snart över och ännu en resa med Östersjöns "nöjespalats" Birka Paradise har avverkats!
Det är ju alltid roligt givetvis att åka iväg med jobbet på finlandsfärja, men det krävs att man så fort man sätter foten på båtens däck ingår en pakt med djävulen. Han står där med kontraktet där man går med på att sänka sin intellektuella nivå till apstadiet.- Jajaja...var fan är jägern gubbjävel!? säger man lätt irriterat när man kluddar ner sin namnteckning utan att lägga märke till dom röda utbuktande hornen på gubbjävels panna..
I och med att jag är ensam kille så fick jag egen hytt så jag passade på att sitta för mig själv och dricka champagne och lyssna på The Who det första jag gjorde..Skärgården har aldrig varit vackrare! Jag slogs av den orimligt höga känslan av exotism som sköljde över mig när jag satt där och njöt.Ibland är det små saker som krävs för en känsla av fullständigt tillfredsställande..
Men jag måste säga att det som är bäst i slutändan med finlandskryssningar är den totala motsatsen till det coola och creddiga hipster Södermalm som man är van vid i vanliga fall..Efter för många färgglada scarfar för säkert flera tusentals kronor och perfekt sydda sotarmössor så är det skönt med ett avbräck på Östersjön i form av illasittande chinos, skinnvästar och E-type musik skrålandes från hytterna!

Musiken just nu: Joan Baez – Songbird

Inga kommentarer: