tisdag 17 maj 2011

Rökelser ünd WTF..



Natten har slagit om till den 17 Maj och jag känner att jag nästan helt glömt bort Tre Kronors pinsamma nederlag mot Finland (Se; Fittungarna) igår kväll. Makkan kunde igår konstatera att det luktade väldigt mycket rökelser när han gled in i sina perfekt skurna jeans. Det sved till i hjärtat och jag skämdes en smula pga det något gyckliga i att ha rökelser hemma. Men det är fan det ENDA gycklardraget i min personlighet också. Jag har blivit för beroende av känslan av det skogsiga myset som uppstår när man tänder en "Nag Champa" pinne för att sluta med denna bögiga vana.

Jag lyssnar på väldigt mycket podcasts på dagarna och det är nästan som att Iphonen är byggd för detta fantastiska ändamål.
Jag har hittat en fullkomligt briljant podcast som jag råder ALLA att börja lyssna på!
"WTF (WhattaFuck) With Marc Maron" är namnet och Marc Maron är en medelålders standup komiker som kanske inte nått till samma nivåer som några av hans vänner inom den amerikanska standup scenen. Han spelar in den i sitt garage "The Cat Ranch" i Kalifornien och det släpps 2 avsnitt i veckan. Under ca 1,5 timme pratar han med mycket kända och ibland mindre kända personligheter inom humoruniversumet. Han går mer på djupet än många andra intervjuare och det är mycket underhållande! Bland annat pratar han med Louis CK (som i mitt tycke är det bästa komikern) i ett dubbel avsnitt om deras brutna vänskap och hur dom hanterat detta faktum. Det är också mycket intressant i ett annat dubbelavsnitt med regissören Judd Apatow (Han som ligger bakom Superbad och Funny People mm..) och han berättar om att han i unga år fejkat till sig intervjuer med Jerry Seinfeld, Jay Leno, Garry Shandling bara för att ta reda på hur man skriver skämt. Det kommer också fram att efter att ha hört hans gamla rumskamrat Adam Sandler busringa i unga år blivit helt övertygad om att denne kommer bli stor i framtiden. Marc Maron berättar i ett annat avsnitt hur orolig han är för hur Ben Stiller ska ta hans eventuellt något mer bohemska garage än vad humorgiganten med största sannolikhet är van vid. Dane Cook berättar hur det är att vara hatad av en hel standup värld och Ray Romano berättar om den depressiva tomhet som uppstod efter att "Everybody loves Raymond" tagit slut. Allt detta och mycket därtill varvas med Marcs egna ord och analyser av sig själv och sina tillkortakommanden och den lätt stela relation han har med sin far. Den finns som Iphone-app i Appstore samt i Itunes. Mycket bra minst sagt!

Musiken just nu: Mississippi John Hurt – Frankie got the blues

Inga kommentarer: