måndag 16 maj 2011

KTH´are ünd Valborgslåten..


Helgen är snart slut och jag har ikväll tillsammans med Makkan bevittnat en bedrövlig insats av Tre Kronor i VM Finalen mot Finland. Men jag citerar kungen och vänder blad och går vidare i livet!
För nån dag sen var jag på väg in till stan för en öl eller två och in på tunnelbanan dundrar det in ett gäng som vad jag får förmoda pluggar på KTH på dagarna. Detta kusinsläkte till gycklarna som står med så jävla feta versaler på min ständiga ute-lista. Jag sitter och lyssnar på Spotify och njuter till tonerna av Black Mountain när dom börjar sjunga på Valborgs-låten...VALBORGS-LÅTEN? Fan det var ju säkert minst 2 veckor sen det var Valborg. Så fruktansvärt "galet och knasigt". Dom struntar besinningslöst i allt vad regler heter och en perfekt galen utekväll i en KTH´ares liv består i att sjunga (givetvis i stämmor) "oh stilla natt" mitt i Sommaren på självaste Midsommarafton..Kan föreställa mig hur en "galen" KTH´are beskriver helgens bravader för en utomstående:

-Du skulle vart med Carl! Det var helt bananas..Vi började helt sonika sjunga Valborgs-låten på tunnelbanan!! Haha det var ju typ 2 veckor sen det var Valborg..Ahaha! Folk undrade säkert var det var som stod på!!Ja man vet sannerligen inte vad som kommer inträffa när vi gör stan! Du skulle hört Fredrik han sjöng andra stämman med en väldigt ljus falsett!

Det är samma människor som säger att dom har "En galen humor". Och det första beviset när man yttrar en sån sak är just att det är det man inte har. Det är människor som älskar att spela Trivial Pursuit på fredagskvällarna (alternativt att titta på Så ska det låta) och HATAR att förlora. Dom lyssnar på Hoffmaestro och dricker Kopparbergs päroncider.

Musiken just nu: Bow Thayer – Spend It All

Inga kommentarer: