lördag 21 februari 2009

Lördag ünd ps3 media-server..

Klockan är tjugo över sju och jag har redan varit uppe i ca en halvtimme..Ända sedan vi kom hem från Sydamerika så har jag haft en ny sundare,vuxnare dygnsrytm..
Vid 7 tiden vardag som helg så vaknar jag på gubbigt dalamanér pigg och utvilad..
Jag dricker lite Arvid Nordkvist och läser aftonbladet och dom senaste nyheterna..
Idag läste jag att dom ska börja med roasting på Berns!Fantastiskt att dom tagit det till Sverige..Man har ju sett klipp från den Amerikanska förlagan och det är jävligt kul emellanåt,och så ska det sändas på femman senare i vår!
Det är alltså lördag och om några timmar ska jag och Frida åka med svärmor och svärfar för att köpa ny tv till dom och eventuellt en ny macbook till F.Mitt hitech-beroende kommer alltså att stillas en del idag även om min förra överdos sitter i fortfarande..
Jag har ju en ps3´a hemma och en jävla massa mys på datorn.
(Sexpacket var snäll och gav mej en trådlös router sist han var här!)
I allafall så kopplade vi (se;Pär A) in den och laddade hem programmet ps3 media-server till datorn sen så sökte man efter mediaserver på playstationet och vips så dök allt på datorn upp på playstation-menyerna,svinenkelt och min hifi-utrustning har nått nya dimensioner än en gång!
Nu behöver man inte längre föra över filer på usb-minne eller koppla ihop datorn med tv´n och så får man allt digitalt och med bästa kvalitet!Mys..
Det är först nu som playstationet på allvar kan/bör kalla sej för den ultimata media-centralen i hemmet..(Jag vet att det låter jävligt "säljigt" men men...skitsamma)
Nej nu ropar Arvid igen!

Inga kommentarer: