torsdag 7 juni 2012

Adamsäpple ünd Titanic..


Jameson pinnen har snart runnit ner för min strupe, som på utsidan pryds av en blygsam skäggväxt och ett väl tilltaget adamsäpple..Adamsäpplet som med sina skarpa konturer påminner omvärlden om manligheten som min trygga karaktär besitter. Försöker påminna mig själv om denna manlighet och trygghet pga av en rätt larvig anekdot jag snart kommer delge. Har under det senaste året träffat mina gamla vänner från mina ungdomsår vid ett par tillfällen. Vilket givetvis varit trevligt! Men det för också med sig minnen från en tid där svagheten styrde ens icke helt utvecklade tonårskropp. Mycket vatten har ju runnit under broarna får man ju ändå ge sig själv! (Tack och lov). Jag var oerhört styrd av omvärlden i mina yngre år.(så kanske det iof är för dom flesta? skit samma)..All denna acceptans det unga jaget suktade efter likt ett bortsprunget lejon som söker sin plats i den nya "flocken". Så oerhört långt jag var kapabel att gå för att "dra av ett garv" från "flocken". Så är det bitvis nu för tiden också men på ett aningen mer balanserat sätt. Idag kan jag faktiskt erkänna min kärlek för vissa "Go go dolls" låtar och diverse romantiska komedier. Kommer ihåg en händelse speciellt och det var när Titanic hade premiär runt 1997 och jag var på bio med mina vänner för att bevittna detta "töntiga" havsepos. Kände under filmen att tårarna ett par ggr ville ut ur mitt kranium och jag fick desperat lov att gång på gång dra skämt till min vän Jonas som satt brevid mig för att dra fokus från min närliggande eventuella emotionella kollaps. Det funkade med nöd och näppe genom filmen och jag skrattade rått likt en Hells Angels medlem när jag sa hejdå och konstaterade för dom andra i flocken att det där minnsan var ca 3 timmar man inte får tillbaka inte. Efter att jag lämnat dom andra och rundat hörnet på byggnaden lät jag det brista..Tårarna började rinna och jag hulkade ljudligt om jag inte missminner mig. Promenaden hem på ca 20 minuter var en inre berg och dalbana och det var mycket grus som sparkades runt på Moras gator den kvällen. Skamsköljningen som rann över mig den kvällen innan jag skulle somna var stor. Jag minns dock inte om det var pga det "töntiga" i att gråta till en film eller om det var för min svaghet gentemot "flocken"..

Musiken just nu : Electric Light Orchestra – Electric Light Orchestra (40th Anniversary Edition)

Inga kommentarer: