fredag 11 februari 2011

Färdtjänst ünd fuckers..

I mitt arbete så har man allt som oftast med färdtjänsten att göra. Man ringer och bokar och förhoppningsvis ska man komma dit man vill i tid!
Det är en företeelse som är ytterst ovanlig. När jag haft med färdtjänsten att göra så blir det fel, lätt 90 procent av gångerna.
Idag var en sån dag och jag höll på att sprängas av ilska, mitt blod kokade och jag målade upp ondskefulla bilder i mitt huvud på hur jag skulle göra det till min livsuppgift att leta upp ALLA (Obs se; från städare till VD) anställda i Taxi 020 som i dagens fall utgjorde vår färdtjänsresa och dräpa dem långsamt och blodigt och elakt. Jag försökte måtta hur många det rörde sig om och hur lång tid det skulle ta. Men i.o.m mina bedrövliga mattematik-skills så kom jag inte fram till nåt av värde. Min mattelärare frågade mig en gång under gymnasiet på en Matte B lektion vad jag skulle bli när jag blir "stor"..
-Ja jag kommer ju inte bli kärnfysiker direkt, svarade jag lagomt avslappnat eventuellt gungandes på stolen..
-Du! då skiter vi i Matte B tycker jag, svarade matteläraren nöjt..
Tack för det din kuk kan jag tänka idag även fast det kändes mycket skönt då.
Skit samma..Det är i alla fall ett jävla projekt värdigt nobelpriset att få en färdtjänstresa att fungera uppenbarligen.
Deras telefonbeställning är lagd i Estland pga vad jag får förmoda ekonomiska själ. Det resulterar i vissa missförstånd i språket och att det oerhört ofta blir fel i bokningen. Sen att det är lata fittor som oftast kör färdtjänst högst ovilliga att använda nya moderna apparater såsom GPS och som aldrig..ALDRIG ringer och informerar om uteblivna upphämtningar.
Nej fyfan, att Aschberg alternativt Josefsson inte gjort ett program om den fittiga färdtjänsten ännu är ett mysterium.
Ca 1,30 timmar kastades bort idag tack vare färdtjänsten och Taxi 020..Det slutade med tunnelbana hem..Fuckers.

Musiken just Nu: Meshuggah – ObZen

Inga kommentarer: