måndag 17 januari 2011

Jäger ünd Stones..

Sitter på arbetet och lyssnar på min nya playlist-"Jäger ünd endorfiner"..En lista som man drar på när man känner sig sugen på att supa ner sig på 8 årsnivå. När svaren på alla ens frågor stavas Jägermeister och när det mogna vuxenlivet känns slätstruket och lökigt.
Den innehåller artister som: Leon Russell,Elvis,Wu Tang Clan,Black Crowes,Jerry Reed,Dick Dale m fl..
När jag var på väg till jobbet idag satt jag och tittade på Ladies and gentlemen med Rolling Stones på SVT play.
Mycket bra konsert från 72, (har jag för mig) och det slog mig det härliga i att titta just på dom gamla stenarna i min lilla hifipryl..
Oavsett hur modernt allt blir och hur mycket än tekniken går framåt så blir vissa saker inte bättre än hur det en gång var. Det finns inget rockband på jorden som kan mäta sig med hur Stones lät 72,och jag har mycket svårt att se det hända i framtiden. Stones är bandet som håller världsordningen på plats. Och det känns tryggt att det är dom som i slutändan binder ihop det gamla med det nya och så bör det fortsätta vara. Det finns ingen jävla modern "electro-house-triphop-acid-euro" grupp som är i närheten och oavsett hur många digitala syntar dom använder så finns det ingen grupp som på ett vackrare sätt utnyttjar utrymmet på min blänkande Iphone-skärm som Stones!

Inga kommentarer: