måndag 14 mars 2011

Schlager ünd "Becksvensk"..


Schlagern är äntligen över för det här året och nu får man äntligen slippa Christer Björkmans och hans "knulla-pojkhoror-i-gambia" person i dom svenska medierna för ett tag framöver..(I alla fall till nästa löp då han faktiskt knullat pojkhoror i Gambia)
Såg stretande och motvilligt på finalen på TV igår pga arbetsomständigheter och jag slogs av det vinnande numrets totala brist på karaktär. Så fullständigt tomt och meningslöst. Vidrigt klubbigt och lätt-tuggat. Jag blir provocerad av det Svenska folkets kollektiva äckel-smak. Fattar inte hur den gemene "Becksvensken" tänker när han lättköpt gång på gång tar det som han bjuds på..
-Ah! ett babyfejs med konstiga kläder som kör en härligt dansant pop låt, det känns precis lagomt exotiskt en lördagskväll för en "Becksvensk" som mig..(Det kan alternativt vara "Becksvenskens" 13 åriga dotter Felicia som i smyg telefonröstar bort "Becksvenskens" surt förvärvade Ica Maxi lön också..)
Om Aftonbladet skulle skriva en artikel om att en skål med bajs skulle vara den nya fredagsrätten, ja då skulle "Becksvensken" sitta där lagom till Lets Dance och hiva i sig av det bruna guldet.
Drömmer mig bort när jag ser bilden ovan på Aftonbladets sajt..Jag ser hur babyfejset Saade snortar kokain från Marie Serneholts nakna kropp samtidigt som Rickard Olsson går bananas efter en snedtändning på heroin och börjar slå sönder SVT´s dyra utrustning. Danny Sucaedo (eller hur fan det stavas) har gruppsex med dansarna helt öppet och Nicke Borg pissar på journalisterna..
Väcks ganska snart ur drömmen när jag inser att det är Danny som sprutar lite champagne.

Musiken just nu : Dean Martin – Heart and Soul

Inga kommentarer: