onsdag 23 juni 2010

Sommar ünd Blues..

Sommaren har kommit med sina varma fingrar och pillat på stockholms pungkulor och mycket har hänt sen sist..
Den ca 15 år efterlängtade roadtrippen genom staterna har äntligen ägt rum och det var fantastiskt bra!
Jag har hajpat usa orimligt mycket genom åren och förväntningrna var jävligt höga redan från start, och det måste jag säga levde upp till precis allt och lite till..
Det är precis som man tror och vill att det ska vara med motell,diners,cowboyhattar samt riktigt gamla negrer som spelar blues på barerna!
Memphis och Beale Street var svinaktigt bra och det är absolut en resa som kommer att återkomma i mitt liv många gånger.
Och så har ensamheten än en gång kommit och kört upp ett par fingrar i arslet på mej..(Jag är singel)
Men det känns helt ok, och lite senare på sommaren kommer min gode vän Victor att flytta in!
Det vankas om jag får gissa en del folköl,standup och tv-spel så vi kommer nog att ha det gemütlish!

Inga kommentarer: