torsdag 25 mars 2010

Lindström ünd funkrock..

Sitter och är lite nostalgisk på denna torsdagsförmiddag genom att lyssna på Mindjive på Spotify..Har inte bestämt mej om dom överlevt tidens tand..Dom har nog inte det ändå..
I måndags var jag och kärleken på Fredrik Lindströms enmansshow "svenskar är också människor" på cirkus..Vi hade menybiljett och åt gott innan, kände mej ännu en gång malplacerad i dom fina salongerna..(får man ha armbågarna på bordet,man kanske inte ska äckla i sej maten på ett par minuter..etc..)
Men det gick bra och jag lyckades gurselov undvika att prutta högt, maten var god och stämningen gemütlish och showen var jävligt bra!
Lindström har byggt upp ett eget universum i media-sverige, det han gör är han ensam om och han är briljant på många sätt..(Lyssna på Hassan, det har i alla fall överlevt tidens tand,fortfarande riktigt kul!Speciellt när han spelar den där bög-karaktären)
Han skulle vara den perfekta läraren, rolig och intressant på samma gång..
Nej, Mindjive har definitivt inte överlevt tidens tand känner jag nu..Lökig funkrock, jag hade absolut sämre musiksmak när jag var yngre..

Inga kommentarer: